STRUKTURA PNEVMATIK

Veliko število lastnosti, ki bi jih morala imeti pnevmatika, je opredeljenih že v fazi razvoja. Zahteve segajo od zaviranja, akvaplaninga in vodljivih lastnosti prek odpornosti proti obrabi in udobju do hrupa in kotalnega upora, pnevmatike pa naj bodo tudi čim lažje. Na koncu velja naslednje: indeks nosilnosti vsake pnevmatike ne sme pasti pod največjo osno obremenitev, določeno v dokumentu o registraciji vozila, indeks hitrosti pa ne sme pasti pod največjo hitrost, navedeno v dokumentu o registraciji vozila. Največjo vsoto pogonskih, zavornih in bočnih sil je treba varno prenesti na cesto v najrazličnejših vremenskih razmerah.

OZNAČEVANJE PNEVMATIK

Z povsem pravnega vidika je oznaka pnevmatike sestavljena iz homologacijske oznake na bočni steni pnevmatike, minimalna globina profila pa mora biti 1,6 mm. Kdor ima še staro dovoljenje za vožnjo, lahko dovoljene velikosti pnevmatik vidi pod številkami od 20 do 23 ali kot vnos pod številko 33. Novo potrdilo o registraciji, ki velja od 1. oktobra 2005, omenja le eno od točk 15.1 in 15.2 po možnosti več dovoljenih velikosti, saj se običajno lahko uporabijo alternativne mere. Vsekakor je odvisno od celotnega imena. Primer: 195/65 R15 91H: 195 pomeni širino pnevmatike v milimetrih. 65 označuje razmerje med višino boka in širino pnevmatike v odstotkih, v našem primeru je višina boka 65% širine pnevmatike. R pomeni radialne pnevmatike, to je pnevmatika izdelana z radialno konstrukcijo. 15 je premer kolesa v palcih. 91 je indeks nosilnosti pnevmatike. H je simbol hitrosti za največjo dovoljeno hitrost (210 km / h).

PROFIL PNEVMATIKE

Tekalna plast pnevmatike je edini neposredni stik vozila s cesto, sestavljena je iz vzorca tekalne plasti na vrhu in stabilizacijske plasti pod njim. Profil pnevmatike postavlja visoke zahteve: optimalen prenos moči, kratke zavorne poti, visoka varnost pri akvaplaningu, največja stabilnost v ovinkih, nizka raven hrupa, velika kilometrina, dober oprijem na mokri podlagi, enakomerna obraba, samočiščenje, privlačen profil pnevmatike, oprijem na ledu in snegu. Težava je v razvoju pnevmatike tako, da ima optimalne vozne lastnosti v vseh pogojih, in v optimalnem reševanju tako imenovanega konflikta ciljev. Pri tem je odločilnega pomena razvoj inovativnih modelov tekalne plasti in posebnih gumijastih zmesi za tekalno plast, da se odločilno optimizirajo lastnosti pnevmatike.

Kar zadeva oblikovanje profilov, se osnovno razlikuje med simetričnimi in asimetričnimi profili. Medtem ko pri simetričnem profilu profil (gledano od sredine pnevmatike) deluje simetrično, pri asimetričnem profilu so v eni pnevmatiki kombinirane različne lastnosti profila. Zunaj imajo te pnevmatike običajno zaprto ramo, kar vodi do večje togosti bloka in posledično do večje stabilnosti v ovinkih. Območje odprtega profila, ki teče proti notranji rami, pa prevzame nalogo hitrega odvajanja vode. Pnevmatike z asimetričnim profilom je mogoče namestiti kjer koli na vozilo; imajo le predpisano notranjost ali zunanjost, ki jih je treba upoštevati.

Bloki tekalne plasti v tekalni plasti se imenujejo pozitivni del tekalne plasti pnevmatike. Njihov glavni namen je zagotoviti, da se pnevmatika drži ceste, ne glede na pogoje. Nasprotje pozitivnega dela so utori tekalne plasti na pnevmatiki, imenovani tudi negativni del. V glavnem služijo za preusmeritev vode s tekalne plasti in pozitivno vplivajo na akvaplaning lastnosti pnevmatike.

VELIKOST PNEVMATIKE

Primer: 195/65 R15 91H. Oznaka velikosti pnevmatike vsebuje podatke o širini pnevmatike v mm (tukaj: 195), razmerju med višino in širino pnevmatike v% (tukaj: 65), konstrukcijo pnevmatike (tukaj: R = radialna), premer platišča v palcev (tukaj: 15), indeks obremenitve (tukaj: 91 = do 615 kg) in indeks hitrosti (tukaj H = do 210 km / h). Kdor ima še staro dovoljenje za vozilo, lahko dovoljene velikosti pnevmatik vidi pod številkami od 20 do 23 ali kot vnos pod številko 33. Novo potrdilo o registraciji, ki velja od 1. oktobra 2005, omenja le eno od točk 15.1 in 15.2 po možnosti več dovoljenih velikosti. Upravitelj zrelosti pnevmatik Kumho vam pomaga najti pravo velikost in profil!

BOČNICA PNEVMATIKE

Stranska stena, imenovana tudi bočnica, je zelo občutljiva komponenta. Odločilno vpliva na vozne lastnosti in udobje pnevmatik. Nižji kot je bok, bolj stabilno je vozno obnašanje, vendar se udobje vožnje z manjšo izgubo zmanjša. Višina bočnice je prikazana v oznaki pnevmatike po poševnici (npr. 205/55 R 16 91V) in označuje razmerje med višino bočnice in širino pnevmatike. V ekstremnih situacijah, kot je vožnja čez robnik, se lahko trupne niti na boku stisnejo in močno poškodujejo. Kdaj in v kakšni situaciji se bo pojavila takšna napaka z resnimi posledicami, ni mogoče napovedati in je zato toliko bolj nevarna.

INDEKS HITROST

Indeks hitrosti ali hitrostni indeks se nanaša na največjo hitrost pnevmatike, odvisno od nosilnosti. Samo pri uporabi pnevmatik z oznako M + S se lahko uporabljajo pnevmatike z nižjo hitrostjo (npr. S simbolom “T” do 190 km / h). Primer: Avto z največjo hitrostjo 225 km / h mora imeti pnevmatike s simbolom hitrosti “V” (do 240 km / h). Pri pnevmatikah M + S ga je mogoče voziti tudi s pnevmatikami “T” (do 190 km / h) ali “H” (do 210 km / h), vendar le, če je v vidnem polju voznika pritrjena nalepka. Vedno se lahko uporabijo pnevmatike s simboli višje hitrosti!

TABELA: Indeks hitrosti

OznakaKm/hOznakaKm/hOznakaKm/hOznakaKm/h
B50J100Q160V240
C60K110R170W270
D65L120S180Y300
E70M130T190ZR> 240
F80N140U200(Y)*> 300
G90P150H210  

INDEKS NOSILNOSTI

Indeks nosilnosti je dvomestna številka na koncu oznake velikosti: npr. 205/55 R16 91H. Številka 91 na primer označuje največjo nosilnost (615 kg) pnevmatike, odvisno od določene hitrosti. Pnevmatike z višjimi ključnimi vrednostmi se lahko uporabljajo brez nadaljnjih preskusov. Če pa so indeksne številke nižje, je treba preveriti zadostno nosilnost. Kolesna obremenitev se nanaša na težo vozila in obremenitev pnevmatike, ki je omejena z dovoljeno nosilnostjo, odvisno od določene hitrosti.

TABELA: Indeks nosilnosti

LIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkg
5019069325885601079751261700145290016450001838750
51195703358958010810001271750146300016551501849000
52200713459058010910001281750147300016651501859000
53206723559161511010601291850148315016754501869500
54212733659263011110901301900149325016856001879750
552187437593650112112013119501503350169580018810000
562247538794670113115013220001513450170600018910300
572307640095690114118013320601523550171615019010600
582367741296710115121513421201533650172630019110900
592437842597730116125013521801543750173650019211200
602507943798750117128513622401553875174670019311500
612578045099775118132013723001564000175690019411800
6226581462100800119136013823601574125176710019512100
6327282475101825120140013924301584250177730019612500
6428083487102850121145014025001594375178750019712850
6529084500103875122150014125751604500179775019813200
6630085515104900123155014226501614625180800019913600
6730786530105925124160014327251624750181825020014000
68315875451069501251650144280016348751828500  

OJAČANE PNEVMATIKE – RFT / XRP

Tehnologija pnevmatik Runflat Kumho Tire XRP (Extended Runflat Performance) temelji na samonosni, ojačani bočnici, ki v primeru okvare, tudi v primeru popolne izgube zraka, prepreči, da bi se bok pnevmatike zataknil med cestišče in platišče in pnevmatika ne zdrsnejo v platišče, s čimer se prepreči nemoteno potovanje do 80 km z največjo zajamčeno hitrostjo 80 km / h. Nevarna menjava pnevmatik, na primer na prometni avtocesti, ni več potrebna, nadomestna pnevmatika pa ni več potrebna. Zmanjša se teža vozila, zmanjša se poraba goriva in poveča uporabna prostornina prtljažnika. Sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS) je predpogoj za uporabo runflat pnevmatik!

Prednosti:

  • V primeru okvare lahko nadaljujete vožnjo do 80 km z največ 80 km / h
  • Nič več nevarnih sprememb pnevmatik, na primer na gradbišču avtoceste
  • Rezervno kolo ni več potrebno
  • Zmanjša skupno maso vozila in tako prihrani gorivo
  • Okolju prijazno zaradi manj pnevmatik, ki bi jih lahko zavrgli
  • Združljiv z vsemi tržnimi platišči
  • Potreben je sistem za nadzor zračnega tlaka (TPMS)

Statistično gledano imajo vozniki prazne pnevmatike vsakih osem let. Nekateri proizvajalci imajo poleg tehnologije run-flat v svoji seriji tudi rezervno kolo, ki je manjše in lažje od običajnega rezervnega kolesa. Toda vozne lastnosti so omejene in hitrost omejena na 80 km / h. Tako imenovani sistemi Tirefit prihranijo še več prostora: v pnevmatiko se vbrizga tekoča tesnilna masa in začasno zatesni manjše luknje. Sistem Tirefit se lahko uporablja samo za majhne prazne pnevmatike in ne za večje poškodbe, kot je razpočena pnevmatika.

ZIMSKE PNEVMATIKE – M+S / 3PMFS

Pravne opredelitve zimskih pnevmatik ni, ker do zdaj v standardiziranih testih po vsej Evropi niso bili predvideni postopki za zimske razmere. Po oceni številnih testov pnevmatik tako s strani neodvisnega strokovnega tiska kot tudi industrije pa lahko še vedno ugotovimo jasne značilnosti zimskih pnevmatik. Na podlagi takšnih rezultatov preskusa lahko potrošnik izbere najbolj varno izbiro v skladu s svojimi pogoji uporabe. Zunanje lastnosti, ki označujejo zimske pnevmatike, so: oznaka M + S, simbol snežinke (3PMFS), lamele in posebna zmes tekalne plasti. Globina profila je prav tako pomembna za primernost pnevmatike za zimske razmere na cesti: zakonsko določena najmanjša globina profila v Evropi je 1,6 milimetra. Vendar Kumho svari pred vožnjo zimskih pnevmatik do zakonsko določene minimalne globine profila. Če pnevmatika pade pod 4 milimetre, lahko pnevmatika izgubi primernost za zimo. Tako je na primer v Avstriji zakonska zahteva, da mora imeti zimska guma globino profila najmanj 4 milimetre. Pod 4 milimetri lamele, ki povečujejo oprijemne robove pnevmatike, niso več popolnoma prisotne. Posledično pnevmatika izgubi eno bistvenih lastnosti zimske pnevmatike. Sestava gumijaste zmesi se lahko spremeni tudi, ko se približate minimalni globini profila, saj imajo zimske pnevmatike posebno zmes tekalne plasti, ki zagotavlja, da se guma ne strdi in ostane elastična tudi pri nižjih temperaturah. Da bi izboljšali vozne lastnosti zimske pnevmatike, je pod zmes tekalne plasti nameščena trša zmes, ki zagotavlja vozno stabilnost. Če se doseže ta trša zmes, ima torej zimska pnevmatika bistveno slabše zimske in mokre lastnosti. Težava je v tem, da lahko kateri koli proizvajalec na svoje pnevmatike nanese oznako M + S, ne da bi za to obstajala pravna podlaga. M + S pomeni blato in sneg. V petdesetih letih so ta simbol začeli uporabljati za označevanje večjih profilov tekalne plasti za blato in sneg. Zdaj obstajajo države, v katerih ima skoraj vsaka pnevmatika to oznako M + S, ne glede na to, ali gre za zimske pnevmatike ali ne. Informativna vrednost o zimskih lastnostih je zato zelo omejena. V nasprotju s tem je simbol snežinke standardiziran test z določenimi merili. Tu se pnevmatika primerja s standardizirano pnevmatiko. Če pnevmatika doseže boljše vrednosti kot primerjalna pnevmatika, prejme simbol snežinke. Ta test je bil potreben, potem ko so bile pnevmatike z identifikacijo M + S skoraj izključno na voljo v ZDA in potrošniki niso mogli več razlikovati, ali ima pnevmatika zimske lastnosti ali ne. Fini, večinoma valoviti kosi profila, tako imenovane lamele, z ustvarjanjem dodatnih oprijemnih robov zagotavljajo tudi želeni učinek blokade s (zasneženo) površino ceste. Zimske pnevmatike imajo do 2000 lamelov in se tako na prvi pogled razlikujejo od letnih pnevmatik, ki imajo v profilu bodisi nič ali le nekaj kosov. Poleg večinoma valovitih letvic obstajajo tudi sataste ali ravne letve.