STRUKTURA PNEVMATIK

Veliko število lastnosti, ki bi jih morala imeti pnevmatika, je opredeljenih že v fazi razvoja. Zahteve segajo od zaviranja, akvaplaninga in vodljivih lastnosti prek odpornosti proti obrabi in udobju do hrupa in kotalnega upora, pnevmatike pa naj bodo tudi čim lažje. Na koncu velja naslednje: indeks nosilnosti vsake pnevmatike ne sme pasti pod največjo osno obremenitev, določeno v dokumentu o registraciji vozila, indeks hitrosti pa ne sme pasti pod največjo hitrost, navedeno v dokumentu o registraciji vozila. Največjo vsoto pogonskih, zavornih in bočnih sil je treba varno prenesti na cesto v najrazličnejših vremenskih razmerah.

OZNAČEVANJE PNEVMATIK

Z povsem pravnega vidika je oznaka pnevmatike sestavljena iz homologacijske oznake na bočni steni pnevmatike, minimalna globina profila pa mora biti 1,6 mm. Kdor ima še staro dovoljenje za vožnjo, lahko dovoljene velikosti pnevmatik vidi pod številkami od 20 do 23 ali kot vnos pod številko 33. Novo potrdilo o registraciji, ki velja od 1. oktobra 2005, omenja le eno od točk 15.1 in 15.2 po možnosti več dovoljenih velikosti, saj se običajno lahko uporabijo alternativne mere. Vsekakor je odvisno od celotnega imena. Primer: 195/65 R15 91H: 195 pomeni širino pnevmatike v milimetrih. 65 označuje razmerje med višino boka in širino pnevmatike v odstotkih, v našem primeru je višina boka 65% širine pnevmatike. R pomeni radialne pnevmatike, to je pnevmatika izdelana z radialno konstrukcijo. 15 je premer kolesa v palcih. 91 je indeks nosilnosti pnevmatike. H je simbol hitrosti za največjo dovoljeno hitrost (210 km / h).

PROFIL PNEVMATIKE

Tekalna plast pnevmatike je edini neposredni stik vozila s cesto, sestavljena je iz vzorca tekalne plasti na vrhu in stabilizacijske plasti pod njim. Profil pnevmatike postavlja visoke zahteve: optimalen prenos moči, kratke zavorne poti, visoka varnost pri akvaplaningu, največja stabilnost v ovinkih, nizka raven hrupa, velika kilometrina, dober oprijem na mokri podlagi, enakomerna obraba, samočiščenje, privlačen profil pnevmatike, oprijem na ledu in snegu. Težava je v razvoju pnevmatike tako, da ima optimalne vozne lastnosti v vseh pogojih, in v optimalnem reševanju tako imenovanega konflikta ciljev. Pri tem je odločilnega pomena razvoj inovativnih modelov tekalne plasti in posebnih gumijastih zmesi za tekalno plast, da se odločilno optimizirajo lastnosti pnevmatike.

Kar zadeva oblikovanje profilov, se osnovno razlikuje med simetričnimi in asimetričnimi profili. Medtem ko pri simetričnem profilu profil (gledano od sredine pnevmatike) deluje simetrično, pri asimetričnem profilu so v eni pnevmatiki kombinirane različne lastnosti profila. Zunaj imajo te pnevmatike običajno zaprto ramo, kar vodi do večje togosti bloka in posledično do večje stabilnosti v ovinkih. Območje odprtega profila, ki teče proti notranji rami, pa prevzame nalogo hitrega odvajanja vode. Pnevmatike z asimetričnim profilom je mogoče namestiti kjer koli na vozilo; imajo le predpisano notranjost ali zunanjost, ki jih je treba upoštevati.

Bloki tekalne plasti v tekalni plasti se imenujejo pozitivni del tekalne plasti pnevmatike. Njihov glavni namen je zagotoviti, da se pnevmatika drži ceste, ne glede na pogoje. Nasprotje pozitivnega dela so utori tekalne plasti na pnevmatiki, imenovani tudi negativni del. V glavnem služijo za preusmeritev vode s tekalne plasti in pozitivno vplivajo na akvaplaning lastnosti pnevmatike.

VELIKOST PNEVMATIKE

Primer: 195/65 R15 91H. Oznaka velikosti pnevmatike vsebuje podatke o širini pnevmatike v mm (tukaj: 195), razmerju med višino in širino pnevmatike v% (tukaj: 65), konstrukcijo pnevmatike (tukaj: R = radialna), premer platišča v palcev (tukaj: 15), indeks obremenitve (tukaj: 91 = do 615 kg) in indeks hitrosti (tukaj H = do 210 km / h). Kdor ima še staro dovoljenje za vozilo, lahko dovoljene velikosti pnevmatik vidi pod številkami od 20 do 23 ali kot vnos pod številko 33. Novo potrdilo o registraciji, ki velja od 1. oktobra 2005, omenja le eno od točk 15.1 in 15.2 po možnosti več dovoljenih velikosti. Upravitelj zrelosti pnevmatik Kumho vam pomaga najti pravo velikost in profil!

BOČNICA PNEVMATIKE

Stranska stena, imenovana tudi bočnica, je zelo občutljiva komponenta. Odločilno vpliva na vozne lastnosti in udobje pnevmatik. Nižji kot je bok, bolj stabilno je vozno obnašanje, vendar se udobje vožnje z manjšo izgubo zmanjša. Višina bočnice je prikazana v oznaki pnevmatike po poševnici (npr. 205/55 R 16 91V) in označuje razmerje med višino bočnice in širino pnevmatike. V ekstremnih situacijah, kot je vožnja čez robnik, se lahko trupne niti na boku stisnejo in močno poškodujejo. Kdaj in v kakšni situaciji se bo pojavila takšna napaka z resnimi posledicami, ni mogoče napovedati in je zato toliko bolj nevarna.

INDEKS HITROST

Indeks hitrosti ali hitrostni indeks se nanaša na največjo hitrost pnevmatike, odvisno od nosilnosti. Samo pri uporabi pnevmatik z oznako M + S se lahko uporabljajo pnevmatike z nižjo hitrostjo (npr. S simbolom “T” do 190 km / h). Primer: Avto z največjo hitrostjo 225 km / h mora imeti pnevmatike s simbolom hitrosti “V” (do 240 km / h). Pri pnevmatikah M + S ga je mogoče voziti tudi s pnevmatikami “T” (do 190 km / h) ali “H” (do 210 km / h), vendar le, če je v vidnem polju voznika pritrjena nalepka. Vedno se lahko uporabijo pnevmatike s simboli višje hitrosti!

TABELA: Indeks hitrosti

Oznaka Km/h Oznaka Km/h Oznaka Km/h Oznaka Km/h
B 50 J 100 Q 160 V 240
C 60 K 110 R 170 W 270
D 65 L 120 S 180 Y 300
E 70 M 130 T 190 ZR > 240
F 80 N 140 U 200 (Y)* > 300
G 90 P 150 H 210    

INDEKS NOSILNOSTI

Indeks nosilnosti je dvomestna številka na koncu oznake velikosti: npr. 205/55 R16 91H. Številka 91 na primer označuje največjo nosilnost (615 kg) pnevmatike, odvisno od določene hitrosti. Pnevmatike z višjimi ključnimi vrednostmi se lahko uporabljajo brez nadaljnjih preskusov. Če pa so indeksne številke nižje, je treba preveriti zadostno nosilnost. Kolesna obremenitev se nanaša na težo vozila in obremenitev pnevmatike, ki je omejena z dovoljeno nosilnostjo, odvisno od določene hitrosti.

TABELA: Indeks nosilnosti

LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg
50 190 69 325 88 560 107 975 126 1700 145 2900 164 5000 183 8750
51 195 70 335 89 580 108 1000 127 1750 146 3000 165 5150 184 9000
52 200 71 345 90 580 109 1000 128 1750 147 3000 166 5150 185 9000
53 206 72 355 91 615 110 1060 129 1850 148 3150 167 5450 186 9500
54 212 73 365 92 630 111 1090 130 1900 149 3250 168 5600 187 9750
55 218 74 375 93 650 112 1120 131 1950 150 3350 169 5800 188 10000
56 224 75 387 94 670 113 1150 132 2000 151 3450 170 6000 189 10300
57 230 76 400 95 690 114 1180 133 2060 152 3550 171 6150 190 10600
58 236 77 412 96 710 115 1215 134 2120 153 3650 172 6300 191 10900
59 243 78 425 97 730 116 1250 135 2180 154 3750 173 6500 192 11200
60 250 79 437 98 750 117 1285 136 2240 155 3875 174 6700 193 11500
61 257 80 450 99 775 118 1320 137 2300 156 4000 175 6900 194 11800
62 265 81 462 100 800 119 1360 138 2360 157 4125 176 7100 195 12100
63 272 82 475 101 825 120 1400 139 2430 158 4250 177 7300 196 12500
64 280 83 487 102 850 121 1450 140 2500 159 4375 178 7500 197 12850
65 290 84 500 103 875 122 1500 141 2575 160 4500 179 7750 198 13200
66 300 85 515 104 900 123 1550 142 2650 161 4625 180 8000 199 13600
67 307 86 530 105 925 124 1600 143 2725 162 4750 181 8250 200 14000
68 315 87 545 106 950 125 1650 144 2800 163 4875 182 8500    

OJAČANE PNEVMATIKE – RFT / XRP

Tehnologija pnevmatik Runflat Kumho Tire XRP (Extended Runflat Performance) temelji na samonosni, ojačani bočnici, ki v primeru okvare, tudi v primeru popolne izgube zraka, prepreči, da bi se bok pnevmatike zataknil med cestišče in platišče in pnevmatika ne zdrsnejo v platišče, s čimer se prepreči nemoteno potovanje do 80 km z največjo zajamčeno hitrostjo 80 km / h. Nevarna menjava pnevmatik, na primer na prometni avtocesti, ni več potrebna, nadomestna pnevmatika pa ni več potrebna. Zmanjša se teža vozila, zmanjša se poraba goriva in poveča uporabna prostornina prtljažnika. Sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS) je predpogoj za uporabo runflat pnevmatik!

Prednosti:

  • V primeru okvare lahko nadaljujete vožnjo do 80 km z največ 80 km / h
  • Nič več nevarnih sprememb pnevmatik, na primer na gradbišču avtoceste
  • Rezervno kolo ni več potrebno
  • Zmanjša skupno maso vozila in tako prihrani gorivo
  • Okolju prijazno zaradi manj pnevmatik, ki bi jih lahko zavrgli
  • Združljiv z vsemi tržnimi platišči
  • Potreben je sistem za nadzor zračnega tlaka (TPMS)

Statistično gledano imajo vozniki prazne pnevmatike vsakih osem let. Nekateri proizvajalci imajo poleg tehnologije run-flat v svoji seriji tudi rezervno kolo, ki je manjše in lažje od običajnega rezervnega kolesa. Toda vozne lastnosti so omejene in hitrost omejena na 80 km / h. Tako imenovani sistemi Tirefit prihranijo še več prostora: v pnevmatiko se vbrizga tekoča tesnilna masa in začasno zatesni manjše luknje. Sistem Tirefit se lahko uporablja samo za majhne prazne pnevmatike in ne za večje poškodbe, kot je razpočena pnevmatika.

ZIMSKE PNEVMATIKE – M+S / 3PMFS

Pravne opredelitve zimskih pnevmatik ni, ker do zdaj v standardiziranih testih po vsej Evropi niso bili predvideni postopki za zimske razmere. Po oceni številnih testov pnevmatik tako s strani neodvisnega strokovnega tiska kot tudi industrije pa lahko še vedno ugotovimo jasne značilnosti zimskih pnevmatik. Na podlagi takšnih rezultatov preskusa lahko potrošnik izbere najbolj varno izbiro v skladu s svojimi pogoji uporabe. Zunanje lastnosti, ki označujejo zimske pnevmatike, so: oznaka M + S, simbol snežinke (3PMFS), lamele in posebna zmes tekalne plasti. Globina profila je prav tako pomembna za primernost pnevmatike za zimske razmere na cesti: zakonsko določena najmanjša globina profila v Evropi je 1,6 milimetra. Vendar Kumho svari pred vožnjo zimskih pnevmatik do zakonsko določene minimalne globine profila. Če pnevmatika pade pod 4 milimetre, lahko pnevmatika izgubi primernost za zimo. Tako je na primer v Avstriji zakonska zahteva, da mora imeti zimska guma globino profila najmanj 4 milimetre. Pod 4 milimetri lamele, ki povečujejo oprijemne robove pnevmatike, niso več popolnoma prisotne. Posledično pnevmatika izgubi eno bistvenih lastnosti zimske pnevmatike. Sestava gumijaste zmesi se lahko spremeni tudi, ko se približate minimalni globini profila, saj imajo zimske pnevmatike posebno zmes tekalne plasti, ki zagotavlja, da se guma ne strdi in ostane elastična tudi pri nižjih temperaturah. Da bi izboljšali vozne lastnosti zimske pnevmatike, je pod zmes tekalne plasti nameščena trša zmes, ki zagotavlja vozno stabilnost. Če se doseže ta trša zmes, ima torej zimska pnevmatika bistveno slabše zimske in mokre lastnosti. Težava je v tem, da lahko kateri koli proizvajalec na svoje pnevmatike nanese oznako M + S, ne da bi za to obstajala pravna podlaga. M + S pomeni blato in sneg. V petdesetih letih so ta simbol začeli uporabljati za označevanje večjih profilov tekalne plasti za blato in sneg. Zdaj obstajajo države, v katerih ima skoraj vsaka pnevmatika to oznako M + S, ne glede na to, ali gre za zimske pnevmatike ali ne. Informativna vrednost o zimskih lastnostih je zato zelo omejena. V nasprotju s tem je simbol snežinke standardiziran test z določenimi merili. Tu se pnevmatika primerja s standardizirano pnevmatiko. Če pnevmatika doseže boljše vrednosti kot primerjalna pnevmatika, prejme simbol snežinke. Ta test je bil potreben, potem ko so bile pnevmatike z identifikacijo M + S skoraj izključno na voljo v ZDA in potrošniki niso mogli več razlikovati, ali ima pnevmatika zimske lastnosti ali ne. Fini, večinoma valoviti kosi profila, tako imenovane lamele, z ustvarjanjem dodatnih oprijemnih robov zagotavljajo tudi želeni učinek blokade s (zasneženo) površino ceste. Zimske pnevmatike imajo do 2000 lamelov in se tako na prvi pogled razlikujejo od letnih pnevmatik, ki imajo v profilu bodisi nič ali le nekaj kosov. Poleg večinoma valovitih letvic obstajajo tudi sataste ali ravne letve.